Zajęcia na każdym poziomie zaawansowania odbywają się wyłącznie w języku angielskim po to, aby każdy zanurzył się w nim jak tylko jest to możliwe Dzieci powyżej 6 lat, młodzież oraz dorośli przypisywani są do grup poziomowych na podstawie rozmowy z lektorem i/lub krótkiego testu pisemnego.
Jest to kurs dla maluchów, który opiera się na zabawie, reagowaniu, powtarzaniu i naśladowaniu, a więc za pomocą metody TPR. Wszystko to odbywa się w przyjaznej atmosferze, zwykle w akompaniamencie prostych piosenek i rymowanek w języku angielskim. Stopniowo wprowadzane jest czytanie globalne.
Na każdych zajęciach występuje co najmniej jedna forma zabawy, ale ćwiczone jest również pisanie i czytanie w języku angielskim. Duży nacisk kładziemy na mówienie, a więc zadaniem które pojawia się na każdej lekcji jest przeprowadzanie dialogów tematycznych w parach lub grupach. Oprócz tego dzieci ćwiczą osłuchiwanie się z językiem angielskim za pomocą piosenek, rymowanek i nagrań.
Podczas pracy z młodzieżą skupiamy się na mówieniu, a więc podobnie jak w grupach dziecięcych, na każdej lekcji pojawia się co najmniej jedno zadanie ćwiczące tę umiejętność. Zajmuje około 20% zajęć niezależnie od poziomu grupy. Pozostały czas zajęć, na który składa się słownictwo, gramatyka, słuchanie i pisanie, dopasowujemy do potrzeb uczniów. Oznacza to, że niekiedy nauce np. gramatyki lektor może poświęcić nawet 40% lekcji.
Kurs przygotowujący do egzaminu ósmoklasisty i ten przygotowujący do matury mają podobną strukturę. W przypadku matury z języka angielskiego oferujemy przygotowanie do poziomu podstawowego i rozszerzonego. Skupiamy się na przerabianiu zadań typowo egzaminacyjnych oraz poznawaniu strategii które pozwolą wejść na salę egzaminacyjna bez stresu i uzyskać zadowalający wynik
Zajęcia te mają podobną strukturę jak te dla młodzieży, ale z planem nauczania zadedykowanym osobom dorosłym. Pojawiają się tematy „na czasie”, co sprawia, że każdy kursant może się swobodnie wypowiedzieć, a w konsekwencji bariera językowa szybko idzie w zapomnienie.
Tryb zajęć indywidualnych dopasowujemy do potrzeb kursanta. Istnieją dwa sposoby podjęcia współpracy: stała lub doraźna. W przypadku podjęcia stałej współpracy kursant musi zadeklarować obecność na minimum 4 lekcjach w miesiącu. Godzina zajęć jest ustalana na początku i jest wpisana do planu zajęć, co oznacza że nie ulega zmianie. Współpraca doraźna cechuje się spotkaniami raz na jakiś czas w razie potrzeby (egzamin, sprawdzian, rozmowa o pracę). Chęć takiej współpracy należy zgłosić z tygodniowym wyprzedzeniem.
Kurs indywidualny jest szczególnie polecany osobom, które mają trudności z nauką języka lub chcą w szybszy sposób nadrobić zaległości.