Standardy ochrony małoletnich w Szkole języka angielskiego
INSIDE OUT ENGLISH ACADEMY

Chroń dzieci i młodzież z pomocą naszych sprawdzonych standardów. Pobierz „Standardy ochrony małoletnich” oraz „Załączniki do standardów”, aby poznać szczegółowe wytyczne i najlepsze praktyki. Kliknij poniżej, aby uzyskać dostęp do plików.

Spis treści

 

Oto sformatowany spis treści, który będzie wyglądał profesjonalnie na Twojej stronie:

I. Nasza misja
II. Nasze wartości
III. Informacje podstawowe dotyczące Standardów
IV. Zasady bezpiecznych relacji
V. Zasada ochrony wizerunku i danych
VI. Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz procedura ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami i zagrożeniami
VII. Zasady bezpiecznej rekrutacji personelu
VIII. Zasady i procedury interwencyjne
IX. Zasady przeglądu, aktualizacji i dostępności Standardów
X. Podsumowanie
XI. Załączniki

I. Nasza misja

Celem wszystkich działań podejmowanych przez Inside Out English Academy jest zapewnienie dzieciom (małoletnim) poniżej 18 r.ż. możliwości rozwoju w poczuciu bezpieczeństwa. Dzięki transparentnym i pisemnym zasadom określonym w Standardach Ochrony Małoletnich (dalej jako Standardy) zobowiązujemy się dokładać wszelkiej staranności, aby małoletni w naszej przestrzeni mogli czuć się swobodnie i byli chronieni przed przemocą.

Wprowadzone przez nas Standardy to szczególny środek ochrony małoletnich przewidziany przez ustawę z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.

Standardy ochrony małoletnich postrzegamy nie tylko jako wyraz dostosowania się do obowiązku prawnego, ale także podkreślenie tego, że dzieci, które biorą udział w naszych zajęciach, stanowią dla nas najcenniejszy zasób, który chcemy wspierać i chronić.

Realizujemy nasze działania zgodnie z obowiązującym prawem, jak również z uwzględnieniem Wytycznych, których celem jest ochrona dzieci przed krzywdzeniem. Opieramy się także na naszym wykształceniu, doświadczeniu oraz umiejętnościach, które w sposób ciągły doskonalimy, aby jak najefektywniej dostosować się do zmieniających się wymagań i zbudować relacje, które będą trwałe i oparte na zaufaniu.

Wymagania stawiane przez ustawodawcę są wysokie, jednak wierzymy, że poprzez wspólne zaangażowanie jesteśmy w stanie je wypełnić i chronić dzieci oraz młodzież w sposób, który uniemożliwi ich krzywdzenie.

II. Nasze wartości

Poznaj wartości, które pozwalają nam tworzyć otoczenie, w którym nasi Uczniowie mogą rozwijać się bezpiecznie, szczęśliwie i z pełną radością.

Poszanowanie praw dziecka i dbałość o wszelkie standardy
Dbamy o przestrzeganie praw dziecka, w tym prawo do ochrony przed przemocą i angażujemy się w inicjatywy wspierające nasze wartości. Z chwilą wejścia w życie przepisów mających na celu ochronę dzieci, niezwłocznie podjęliśmy pracę w zakresie wdrożenia Standardów ochrony małoletnich i ściśle współpracujemy z Kancelarią prawną i marką @edulegal, którą wspiera nas w byciu na bieżąco ze wszystkimi zmianami prawnymi i dobrymi praktykami.

Bezpieczeństwo jako priorytet
Bezpieczeństwo postawiliśmy sobie za nasz priorytet. W tym celu dbamy o zapewnienie środków i procedur mających na celu ochronę dzieci przed wszelkimi formami krzywdzenia.

Aktywne słuchanie dzieci
Dziecko ma prawo do wyrażania swoich myśli, uczuć i obaw, co pomaga nam we wczesnym wykrywaniu sygnałów potencjalnego krzywdzenia dzieci. Dzięki temu dzieci mogą dzielić się z nami problemami, które pojawiają się w ich środowisku szkolnym czy wśród rówieśników, a my możemy na wczesnym etapie informować rodziców o zauważonych sygnałach.

Bezpieczne odkrywanie świata
Wierzymy w to, że dzieci powinny mieć możliwość eksploracji świata w bezpieczny sposób, rozwijając swoje umiejętności, odkrywając swoje talenty i pasje.

Radosna nauka i zabawa
Promujemy naukę poprzez zabawę, aby dziecko mogło czerpać radość z odkrywania świata w sposób naturalny i ekscytujący. To pomaga nam tworzyć bezpieczną przestrzeń dla dziecka, w której może być sobą.

Edukacja i świadomość
Pokazujemy dzieciom, jak ważne jest rozpoznawanie, zapobieganie i zgłaszanie przypadków krzywdzenia. Elementy edukacji i ochrony przed krzywdzeniem wprowadzany do naszych programów.

Wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności, pasji i talentów
Wierzymy w to, że dzieci potrzebują osobistego wsparcia w rozwoju swoich umiejętności, talentów i pasji i chcemy im to zapewnić. Chcemy być ich partnerem na wspólnej drodze.

Wspieranie rodziców w odkrywaniu ich rodzicielskiej przygody
Rodzicielstwo to ważny obszar i miejsce nieustannej przygody. Chcemy pomagać rodzicom odkrywać przestrzeń współpracy z dziećmi. Jesteśmy otwarci na rozmowę o potrzebach dziecka, możliwościach rozwoju, żeby uczynić tę podróż jak najbardziej satysfakcjonującą.

Bezpieczny cyfrowy świat
Cyfrowy świat to codzienność dzieci. Chcemy wspierać ich w bezpiecznym korzystaniu z narzędzi. Włączamy temat bezpieczeństwa w sieci do naszych programów i rozmów.

Zapewnienie bezpieczeństwa emocjonalnego
Dbamy o tworzenie atmosfery, w której dzieci czują się bezpiecznie. Dzięki temu, budujemy obszar zaufania i otwartego wyrażania swoich myśli i uczuć z poszanowaniem innych osób.

Budowanie przyjaznej społeczności
Wspieranie w budowaniu więzi między dziećmi i personelem przez wspólne działania, komunikację i wzajemne zrozumienie potrzeb.

Równość i sprawiedliwość oraz otwarcie na potrzeby innych
Dążymy do tego, aby każde dziecko miało prawo do bycia sobą, niezależnie od swoich zainteresowań, talentów czy cech indywidualnych. Promujemy równe i sprawiedliwe traktowanie dzieci, niezależnie od pochodzenia, płci czy innych cech, aby zapewnić im ochronę.

 

Wartości, które opisaliśmy powyżej pomagają nam tworzyć kompleksowe podejście do ochrony przed krzywdzeniem, obejmując zarówno aspekty świadomości społecznej, jak i praktyczne działania mające na celu stworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska dla naszych najmłodszych dzieci (małoletnich).

III. Informacje podstawowe dot. Standardów

Sprawdź, co znajdziesz w Standardach Ochrony Małoletnich.

  1. Standardy Ochrony Małoletnich obejmują swoim zakresem cztery obszary:

    2. Polityka Ochrony Małoletnich, która określa:

    • Zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników.
    • Zasady bezpiecznych relacji pomiędzy pracownikami a małoletnimi.
    • Wymogi dotyczące bezpiecznych relacji między małoletnimi, a w szczególności zachowania niedozwolone.
    • Zasady reagowania w przypadkach, gdy podejrzewa się krzywdzenie małoletniego.
    • Zasady ochrony wizerunku małoletniego i danych osobowych małoletniego.
    • Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, w tym z mediów społecznościowych.
    • Zasady udostępniania Standardów.
  2. Pracownicy w zakresie:

    • Przestrzegania zasad bezpiecznej rekrutacji zgodnie z obowiązkiem wskazanym w ustawie.
    • Uczestnictwa w szkoleniach z zakresu Standardów i zaangażowania w tę tematykę.
  3. Procedury interwencyjne w zakresie:

    • Swobodnego dostępu do procedur.
    • Udziału w szkoleniach obejmujących tematykę rozpoznawania symptomów przemocy.
    • Znajomości ośrodków zapewniających nieodpłatne wsparcie w tym zakresie.
  4. Monitoring w zakresie:

    • Oceny zgodności Standardów z przepisami.
    • Oceny Standardów pod kątem aktualnych potrzeb.
    • Zasad dokumentowania z oceny podjętych działań.
  5. W trosce o dobro małoletnich, Standardy Ochrony Małoletnich zostały przygotowane m.in. z uwzględnieniem:

    • Konwencji o prawach dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r.
    • Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r.
    • Ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
    • Ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw.
    • Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
  6. W Standardach Ochrony Małoletnich posługujemy się następującymi pojęciami:

    • Personel/Pracownik – każda osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, umowy wolontariatu lub umowy o staż, lub w inny sposób współpracująca z nami.
    • Osoba odpowiedzialna – osoba wskazana w załączniku nr 1 jako osoba odpowiedzialna za wprowadzenie Standardów, przyjmowanie zgłoszeń, składanie zawiadomień, dokonywanie aktualizacji oraz realizację innych obowiązków opisanych w Standardach Ochrony Małoletnich.
    • Dziecko – Małoletni, tj. dziecko, które nie ukończyło 18 roku życia.
    • Rodzic/Opiekun małoletniego (dalej jako Rodzic) – osoba, która jest uprawniona do reprezentacji dziecka, m.in. rodzic lub opiekun prawny, w tym rodzic zastępczy.
    • Przemoc – wszelkie czynności zabronione lub karalne, podejmowane względem małoletniego, w tym w szczególności polegające na ignorowaniu lub nieprzestrzeganiu Standardów przez Pracowników, Opiekunów lub innych małoletnich; czynności te mogą mieć formę m.in. psychiczną, fizyczną lub polegać na zaniedbywaniu.

IV. Zasady bezpiecznych relacji

 

Poznaj zasady bezpiecznych relacji i współpracy, którymi kierujemy się w naszej społeczności, i które są kluczowe dla zapewnienia ochrony dzieci i młodzieży.

Zasady bezpiecznych relacji pomiędzy personelem a małoletnimi:

  1. Komunikacja pomiędzy pracownikami a małoletnimi służy budowaniu bezpiecznych i pozytywnych relacji. Naszej komunikacji towarzyszy szacunek, cierpliwość oraz wyrozumiałość.
  2. W relacjach pomiędzy personelem a małoletnimi kierujemy się uważnością i ukierunkowaniem na dobro każdego dziecka, stawiając je w centrum naszych działań, z poszanowaniem jego godności, granic i zapewniając mu bezpieczeństwo. 
  3. Z uwagi na profesjonalizm naszych relacji oraz Wytyczne dot. bezpieczeństwa dzieci wynikające ze Standardów Ochrony Małoletnich, pracownicy nie mogą przyjmować ani akceptować zaproszeń od małoletnich wysyłanych za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nie wyrażamy zgody także na używanie przez pracowników prywatnych e-maili/profili w mediach społecznościowych do kontaktu z małoletnimi lub ich rodzicami/opiekunami.
  4. Personel zobowiązany jest do podejmowania działań, które są adekwatne do danej sytuacji, mając na uwadze specyfikę pracy z małoletnimi. Nasze postępowanie jest transparentne i otwarte, dając poczucie równego traktowania wszystkich dzieci.
  5. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy w jakiejkolwiek formie. W przypadku jej wystąpienia, w szczególności ze strony pracownika względem małoletniego, zobowiązujemy się do podjęcia działań mających na celu maksymalną ochronę małoletniego. 
  6. Pracownik jest świadomy swojej roli jako opiekuna i mentora, odpowiedzialnego za przewodzenie dzieciom w bezpieczny sposób. 
  7. Współpraca z rodzicami lub opiekunami jest kluczowa dla zrozumienia potrzeb i oczekiwań dziecka. 
  8. Każdy pracownik, przed podjęciem pracy, zapoznaje się z zasadami określonymi w Standardach, w tym w zakresie bezpiecznych relacji, i zobowiązuje się do ich przestrzegania. 
  9. Szczegółowe zasady bezpiecznych relacji pomiędzy pracownikami a małoletnimi znajdują się w załączniku nr 2.

 

Zasady bezpiecznych relacji pomiędzy małoletnimi:

  1. Relacje między małoletnimi są równie istotne, jak relacje pomiędzy małoletnimi a pracownikami. 
  2. Małoletni mają swobodny dostęp do zasad bezpiecznych relacji oraz do wersji skróconej Standardów. 
  3. Dzieci uczą się szacunku dla czasu i przestrzeni innych, zarówno w kontekście zabawy, jak i rozmowy. Nauka empatii i gotowość do pomocy to ważne elementy budowania zdrowych relacji.
  4. Niedopuszczalne są zachowania agresywne, w tym takie, które mają intencję wyrządzenia komuś przykrości lub krzywdy. 
  5. Niedopuszczalne jest naruszanie godności innego dziecka, w tym m.in. poprzez poniżanie, wyśmiewanie lub nieszanowanie granic.
  6. Małoletni wiedzą, do kogo mogą zgłosić się w przypadku, gdy wystąpi sytuacja z udziałem innych małoletnich, w której będą odczuwać dyskomfort. W zakresie dostosowanym do ich rozwoju psychofizycznego, mają także wiedzę na temat bezpłatnego wsparcia oferowanego przez różne ośrodki, w tym numery bezpłatnych telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży. 
  7. Szczegółowe zasady bezpiecznych relacji pomiędzy małoletnimi znajdują się w załączniku nr 4.

V. Zasada ochrony wizerunku i danych

Poznaj zasady ochrony wizerunku i danych osobowych dzieci i młodzieży.

  1. Prawo do prywatności – Każdy małoletni ma prawo do prywatności i ochrony swoich dóbr osobistych, dlatego respektujemy je jako nadrzędne reguły w tym zakresie. 

  2. Zakaz utrwalania i rozpowszechniania wizerunku – Uczestnicy zajęć lub ich rodzice/opiekunowie prawni nie mogą utrwalać, wykorzystywać ani rozpowszechniać wizerunku innych małoletnich bez uzyskania zgody od nas, jak również od opiekunów/rodziców tych małoletnich oraz samych małoletnich.

  3. Wykorzystanie wizerunku w materiałach:

    • Zgoda na wykorzystanie wizerunku – W przypadku, gdy decydujemy się na wykorzystanie wizerunku m.in. w naszych social mediach, na stronie internetowej lub w portfolio, zawsze uzyskujemy uprzednią zgodę od opiekuna małoletniego, a także – o ile to możliwe – od samego dziecka. Jeśli małoletni lub jego opiekun nie wyrażają zgody na utrwalenie wizerunku (np. na fotografii lub filmie), zapewniamy ochronę uniemożliwiającą rozpoznanie małoletniego na materiale audiowizualnym.
    • Ochrona danych osobowych – Nie przekazujemy danych osobowych małoletnich ani ich opiekunów osobom nieuprawnionym, w tym w szczególności przedstawicielom mediów, bez wiedzy i zgody opiekuna małoletniego.
    • Staranność w selekcji materiałów – Niedopuszczalne jest wykorzystywanie w celach promocyjnych treści z udziałem małoletnich, które propagują zachowania agresywne, poniżające lub takie, które mogłyby ukazać małoletnich w negatywnym kontekście. Zdjęcia i filmy nie stanowią kluczowego elementu zajęć, dlatego nie wykonujemy ich przy okazji każdego kontaktu z małoletnimi (chyba że elementem oferty są nagrania z zajęć).
  4. Ochrona danych osobowych – Oprócz ochrony wizerunku, dokładamy wszelkich starań, aby chronić dane osobowe małoletnich. Działamy zgodnie z przepisami RODO oraz zasadami wskazanymi w Standardach.

  5. Szczegółowe zasady ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych znajdują się w załączniku nr 4.

VI. Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz procedura ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami i zagrożeniami

Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz procedurę ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami i zagrożeniami.

  1. Małoletni mogą korzystać z Internetu (wi-fi) na własnych urządzeniach bez nadzoru naszych pracowników. 
  2. Promujemy zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, udostępniając Standardy rodzicom i małoletnim oraz dodatkowe materiały edukacyjne. Listę materiałów można znaleźć w załączniku nr 10 do Standardów.
  3. Najważniejsze zasady bezpiecznego korzystania z Internetu to:
    • Nie ufaj bezwarunkowo osobom poznanym w sieci.
    • Unikaj udostępniania zbyt wielu informacji osobistych na publicznych profilach lub w komunikacji z nieznajomymi.
    • Zwracaj uwagę na wpływ treści online na Twoje samopoczucie. Unikaj negatywnych sytuacji i cyberprzemocy.
    • Chroń swoją prywatność.
    • Szanuj innych użytkowników w sieci.
    • Korzystaj z Internetu z umiarem.
  4. Jeśli personel udostępnia małoletnim materiały elektroniczne, musi upewnić się, że są one bezpieczne. Należy także sprawdzić pliki pod kątem wirusów, aby uniknąć ryzyka instalacji niebezpiecznego oprogramowania na urządzeniach należących do małoletnich lub ich rodziców/opiekunów.
  5. Jeśli w ramach współpracy tworzone są grupy lub kanały komunikacji przeznaczone dla małoletnich, ich treści są monitorowane przez personel.
  6. Personel ma obowiązek zgłaszania wszelkich niepokojących sygnałów, szczególnie tych, które mogą wskazywać na zagrożenie dla małoletnich.

VII. Zasady bezpiecznej rekrutacji Personelu

Poznaj zasady bezpiecznej rekrutacji, które pozwalają nam wybierać najlepszych nauczycieli, ekspertów oraz innych współpracowników dla naszych Uczniów.

Zasady bezpiecznej rekrutacji:

  1. Proces rekrutacji opiera się na rzetelnych kryteriach oceny, które pozwalają ocenić umiejętności, doświadczenie i kompetencje kandydatów do pracy z małoletnimi lub w zakresie opieki nad małoletnimi. Dbamy o to, aby jakość nauczania szła w parze z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, która znajduje się pod naszą opieką w czasie zajęć.

  2. Personel oraz kandydaci aplikujący na dane stanowisko przed zatrudnieniem zostają zapoznani ze Standardami Ochrony Małoletnich, w tym z zasadami bezpiecznej rekrutacji, które mają na celu ochronę dzieci przed krzywdzeniem.

  3. Weryfikacja kandydatów obejmuje realizację obowiązków ustawowych wskazanych w Ustawie o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. W ramach tego procesu sprawdzamy personel w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

  4. Szczegółowe zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników znajdują się w załączniku nr 5.

VIII. Zasady i procedury interwencyjne

Zapewnienie bezpieczeństwa małoletnich to dla nas priorytet. Określiliśmy procedury, które pomogą nam rozpoznawać symptomy wskazujące na krzywdzenie dziecka oraz podejmować odpowiednie działania w celu ochrony małoletnich.

  1. Każde zgłoszenie dotyczące doświadczenia przemocy, szczególnie te przekazane nam przez samych małoletnich, będzie traktowane poważnie. Każdorazowo uwzględniamy indywidualne okoliczności danej sytuacji.

  2. Zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dobrymi praktykami, określiliśmy cztery procedury związane z podejrzeniem krzywdzenia lub powzięciem informacji o krzywdzeniu małoletniego przez:

    • Nasz personel,
    • Osoby trzecie (osoby spokrewnione lub obce, mające kontakt z małoletnim, niebędące rodzicami/opiekunami prawnymi),
    • Rodzica lub opiekuna prawnego,
    • Innych małoletnich.
  3. Szczegółowe zasady i procedury interwencyjne znajdują się w załączniku nr 7.

IX. Zasady przeglądu, aktualizacji i dostępności Standardów

Poznaj zasady monitorowania naszych Standardów oraz zasady dostępności, które pozwalają nam dostosowywać procedury do potrzeb dzieci i młodzieży.

  1. Osoba odpowiedzialna za wprowadzenie i monitorowanie realizacji Standardów, w tym aktualizacje wynikające z przepisów prawa oraz propozycji zgłoszonych przez małoletnich, ich rodziców/opiekunów oraz pracowników, została wskazana w załączniku nr 1. Dokument ten wskazuje także osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu, udzielenie wsparcia oraz składanie zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa, a także zawiadamianie sądu opiekuńczego.

  2. Ochrona dokumentacji – Osoba odpowiedzialna musi zadbać o przechowywanie dokumentów dotyczących małoletnich, w tym o zgłoszone incydenty lub zdarzenia zagrażające ich dobru. Dokumenty te są objęte poufnością i są udostępniane wyłącznie osobom upoważnionym, aby zapobiec dostępowi osób nieuprawnionych.

  3. Ocena Standardów – Zgodnie z obowiązkiem ustawowym, osoba odpowiedzialna ma obowiązek co najmniej raz na dwa lata dokonywać oceny Standardów, aby dostosować je do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami. Wnioski z oceny są pisemnie dokumentowane.

  4. Szkolenia – Osoby wskazane w Rejestrze szkoleń (załącznik nr 8) uczestniczą w szkoleniach z zakresu wdrożenia Standardów, organizowanych m.in. przez Kancelarię Radcy Prawnego Kingi Konopelko lub inne instytucje zajmujące się ochroną małoletnich przed krzywdzeniem.

  5. Dostępność Standardów – Standardy Ochrony Małoletnich są udostępniane rodzicom, opiekunom prawnym oraz małoletnim poprzez stronę internetową naszego podmiotu. Są również wywieszone w naszej szkole w widocznym miejscu, z którego mogą korzystać zarówno małoletni, jak i ich rodzice oraz opiekunowie.

  6. Materiały edukacyjne – W związku z naszym zaangażowaniem w budowanie relacji i zapewnianie dobra małoletnich, udostępniamy materiały edukacyjne, przeznaczone zarówno dla małoletnich, jak i rodziców/opiekunów. Materiały te są wykorzystywane podczas zajęć i mają na celu zapoznanie rodziców z istotnymi informacjami, w tym z listą ośrodków wsparcia oraz numerami kontaktowymi do służb/instytucji udzielających pomocy, szczególnie w sytuacji, gdy małoletni doświadczają przemocy. Lista materiałów znajduje się w załączniku nr 10.

X. Podsumowanie

Wierzymy, że dzięki wspólnemu zaangażowaniu sprostamy wymaganiom, które wynikają z obowiązku ustawowego, ale przede wszystkim mają na celu spełnienie podstawowego zadania: zapewnienie ochrony małoletnich.

Z góry dziękujemy Państwu za zaufanie i wybór naszego podmiotu, który będzie przyczyniać się do rozwoju Państwa dziecka w sposób bezpieczny, legalny i efektywny.

Dziękujemy także naszemu personelowi, który współtworzy z nami przestrzeń umożliwiającą rozwój naszych uczniów, których codziennie z dumą obserwujemy.

XI. Załączniki

  • Załącznik nr 1 – Osoby odpowiedzialne
  • Załącznik nr 2 – Zasady bezpiecznych relacji między personelem a małoletnimi
  • Załącznik nr 3 – Zasady bezpiecznych relacji między małoletnimi
  • Załącznik nr 4 – Zasady ochrony wizerunku i danych osobowych małoletniego
  • Załącznik nr 5 – Zasady bezpiecznej rekrutacji i współpracy z personelem
  • Załącznik nr 7 – Procedury podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego
  • Załącznik nr 9 – Rejestr incydentów
  • Załącznik nr 10 – Lista materiałów dodatkowych oraz ważnych miejsc wsparcia